در
طراحی فرودگاهها بخش روسازی باند و دیگر سطوح پروازی به دلیل مسائل ایمنی
کافی صرف هزینه های بالای ساخت و نگهداری آن دارای اهمیت بسزایی است رطوبت
غالبا مهمترین عامل ایجاد ناهمواری و خرابی روسازی ها بوده و کنترل نفوذ آب
فاکتور بحرانی برای اجرای ساختمان ها روسازی ها خاکریزی ها و دیگر سازه
هاست سیستم های زهکشی به منظور کم کردن فشار هیدرواستاتیکی وارده و جلوگیری
از کم کردن مقاومت خاک ها و پایداری شیروانی ها و زیرسازی و روسازی توسط
آب نفوذی به کار می روند
بخشی از مطلب
مدیریت نگهداری وتعمیرروسازیهای فرودگاه
Airport Runways, Taxiways, Aprons and Other Pavements Maintenance Management
چکیده
امروزه ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻬﺎ ﻭ ﺷﺮﻛﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺟﻬﺖ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﻮﻓﻖ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎﻱ ﺗﺠﺎﺭﻱ ﺑـﺎ
ﭼـﺎﻟﺶﻫـﺎﻱ ﻣﺘﻌـﺪﺩﻱ ﻣﻮﺍﺟـﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﻪ ﻃﻮر حتم ﮔﺬﺭ ﺍﺯ ﭼﻨـﻴﻦ ﺷـﺮﺍﻳﻄﻲ ﻧﻤـﻲ
ﺗﻮﺍﻧـﺪ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺪﺑﻴﺮ ﻭ ﺍﺳﺘﻘﺒﺎﻝ ﺍﺯ ﺗﺤﻮﻻﺕ ﺿﺮﻭﺭﻱ ﻣﻴﺴﺮ ﮔﺮﺩﺩ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﻧﻴﺎﺯ ﺑﻪ
ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻭ ﺗﺤﻮﻻﺕ، ﻳﮑﻲ ﺍﺯ ﺧﺼﻮﺻﻴﺎﺕ ﺑﺎﺭﺯ ﺍﻳـﻦ ﺯﻣـﺎﻥ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻴﺎﻥ با
نظربه اینکه ﯾﮑﯽاز ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﻬﻢ و ﺿﺮوری ﮐﻪ در ﻣﺮاﮐﺰ ﻋﻤﺮاﻧﯽ و ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻣﻄﺮح اﺳﺖ،
ﻧﺤﻮه ﺳﺮوﯾﺲ، ﻧﮕﻬﺪاری و ﺗﻌﻤﯿﺮات ﻣﺎﺷﯿﻦ آﻻت، دﺳﺘﮕﺎﻫﻬﺎ ، ﺗﺠﻬﯿﺰات ،اماکن
،محوطه ها و ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﯾﮕﺮ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﻓﻨﯽ از داراﯾﯽ ﻫﺎی ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ .
ﻧﮕﻬﺪاری و ﺗﻌﻤﯿﺮات ﺻﺤﯿﺢ ﻋﻠﻤﯽ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﺷﺪه ﺑﺎ روﺷﻬﺎی ﻧﻮﯾﻦ ﺟﻬﺎﻧﯽ
ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﺎ ﺑﺮ روی ﺑﻬﺮه وری، ﮐﯿﻔﯿﺖ،ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎی ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺗﻮﻟﯿﺪ، ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ اﻃﻤﯿﻨﺎن، ﺑﻪ
ﮐﺎرﮔﯿﺮی و ﺳﻮدآوری اﺛﺮ ﻣﯽ ﮔﺬاردوﻋﺪم ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻬﻢ ﺳﺒﺐ ﺑﺎﻻ رﻓﺘﻦ ﻫﺰﯾﻨﻪ
ﻫﺎی ﺗﻌﻤﯿﺮ دﺳﺘﮕﺎﻫﻬﺎ، اﺳﺘﻬﻼک ﺑﯿﺶ از ﺣﺪ آﻧﻬﺎ، از ﮐﺎر اﻓﺘﺎدن ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﯽ،ﻋﺪم
ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ دراراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت و زﯾﺎﻧﻬﺎی ﻫﻨﮕﻔﺖ ﻣﺎﻟﯽ ﺧﻮاﻫﺪ ﮔﺮدﯾد.
واژه های کلیدی:
-MANAGEMENT :مدیریت
-MAINTENANCE :نگهداری وتعمیرات
- OPERABILITY : قابلیت عملیات
-QUALITY : کیفیت
-CHANGES : تحولات
-RELIABILITY : قابلیت اطمینان
-AVAILABILITY : اجرایی بودن
- MAINTAINABILITY : قابلیت نگهداری
-ORGANIZATION BEHAVIERE :رفتارسازمانی
-COST & SCHEDULE : هزینه وزمانبتدی
-STRATEGIC LEVERS : اهرمهای راهبردی
فهرست مطالب
فصل اول : مقدمه
فصل دوم : مروری برمنابع
فصل سوم : روش مطالعه
فصل چهارم :جمع بندی وتحلیل
فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادات